“TIDAK ADA KUNING, MAKA TIADA MERAH” – JAMAL

“TIDAK ADA KUNING, MAKA TIADA MERAH” – JAMAL


Parlimen merupakan satu platform yang tepat untuk pihak kerajaan mahupun pembangkang untuk menyatakan suara serta pandangan dalam mengekalkan kedaulatan negara Malaysia.

Namun, demonstrasi jalanan merupakan idea singkat pihak pembangkang yang mampu mencemarkan nama baik negara semata-mata mahu mengahasut rakyat untuk membenci kerajaan Barisan Nasional (BN).

Pengerusi Gabungan NGO 1 Malaysia, Datuk Seri Jamal Md Yunos mengambil langkah membuat satu laporan polis bagi menghalang demonstrasi BERSIH 2.0 yang dikatakan dikepalai oleh Presiden Amanah, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu.

“Ini merupakan strategi pembangkang menanamkan persepsi yang tidak baik kepada masyarakat terhadap kerajaan BN berkenaan persempadanan bagi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang akan dibentangkan di parlimen esok,” katanya dalam sidang media selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah Dang Wangi pada Selasa.

Jamal yang juga Pengerusi Gerakan Baju Merah menyatakan pendirian pihaknya untuk ‘turun padang’ bergantung kepada tindakbalas kumpulan baju kuning.

“Saya berharap pihak yang memulakan untuk mengadakan perhimpunan ini terlebih dahulu menarik diri daripada kami. Kalau mereka buat, kami buat. Tidak ada kuning, maka tidak ada merah. Ini pendirian kami,”katanya.

Related Post: